PIERWSZE KROKI EDI: SPRAWNE I SZYBKIE WDROŻENIE EDI

Dzięki tym pięciu krokom pomyślnie wdrożysz EDI (Electronic Data Interchange):

Oczywiście chętnie doradzimy również osobiście.
Prosimy o kontakt pod adresem sales@editel.pl lub telefonicznie +48 12 21 32 303

1. Przeanalizuj swoje procesy biznesowe

Odpowiedz sobie na następujące pytania:

  • Jakie procesy biznesowe chciałbyś wesprzeć za pomocą EDI ? (np. procesy zamówień, procesy dostaw, procesy fakturowania itp.)
  • Ile i jakie dokumenty (komunikaty) biznesowe planujesz wymienić ze swoimi partnerami biznesowymi? (np. zamówienie, potwierdzenie zamówienia, awizo dostawy, awizo odbioru, faktura, …)
  • Czy Twój systemy ERP umożliwia wymianę danych – np. z użyciem funkcji eksportu i importu plików?
  • Czy posiadasz indywidualny numer lokalizacyjny GLN?

Wszystkim partnerom biznesowym planującym wymianę dokumentów handlowych rekomendujemy podpisanie tzw. „umowy ramowej EDI”, która określa warunki techniczne i organizacyjne dalszej współpracy.

2. Znajdź rozwiązanie EDI dopasowane do Twoich potrzeb

Dostępnych jest kilka opcji wykorzystania EDI, w zależności od wielkości Twojej firmy, infrastruktury technicznej oraz ilości wymienianych dokumentów.

Małe i średnie firmy z niewielką ilością dokumentów zwykle korzystają z  internetowego portalu EDI tzw. WebEDI,  co umożliwia szybkie rozpoczęcie komunikacji EDI przy jednoczesnym utrzymaniu niskich kosztów.

Rozwiązania EDI, które pozwalają na integrację danych z istniejącym wewnętrznym systemem ERP, to doskonały wybór dla dużych firm lub firm wymieniających dużą ilość dokumentów. Aby uzyskać dodatkowe informacje, odwiedź sekcje Komunikacja EDI   i  Integracja EDI  na tej stronie internetowej.

Zespół EDITEL z przyjemnością pomoże Ci znaleźć najlepsze rozwiązanie EDI dla Twojej firmy podczas niezobowiązującej konsultacji

3. Zsynchronizuj dane artykułów ze swoimi partnerami biznesowymi

Przed rozpoczęciem projektu EDI dokonaj:

–  synchronizacji kodów lokalizacji swojego przedsiębiorstwa oraz swoich kontrahentów (Dostawców / Odbiorców)

– uzgodnij kartotekę towarową artykułów (numery artykułów/GTIN, numery wg Dostawcy / Odbiorcy) z partnerem biznesowym.

4. Rozpocznij fazę testów

Zanim zaczniesz wymieniać dane elektroniczne ze swoimi partnerami biznesowymi, zalecamy rozważenie wdrożenia usługi walidacji polegającej na sprawdzeniu poprawności składni komunikatów EDI. Proces ten zminimalizuje ilość niepoprawnych dokumentów.

Faza testowa z Twoim partnerem biznesowym potwierdzi staranność przeprowadzonego wdrożenia.

5. Rozpocznij wymianę danych

Po pomyślnym zakończeniu fazy testowej będziesz gotowy do rozpoczęcia procesów komunikacji elektronicznej na żywo ze swoimi partnerami biznesowymi.

Prosimy o aktywowanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki, aby móc w pełni korzystać z możliwości tej strony.
Obecnie korzystasz z przestarzałej przeglądarki, co może powodować luki w zabezpieczeniach i obniżenie komfortu użytkowania.
learn how to easily update your browser.