PEF – Platforma Elektronicznego Fakturowania

PEF – e-faktura dla polskich instytucjach publicznych

Na administrację publiczną, we wszystkich krajach wspólnoty, nałożono obowiązek odbioru faktur elektronicznych. Obowiązek ten wypływa wprost z norm zawartych w Dyrektywie 2014/55/UE w sprawie fakturowania elektronicznego w zamówieniach publicznych.

Instrumentem wdrożenia tego obowiązku w Polsce jest Platforma Elektronicznego Fakturowania. Co istotne, PEF uruchomiono nie tylko dla jednostek publicznych, ale także dla przedsiębiorców, po to by skutecznie realizować obieg faktur ustrukturyzowanych.

Inne ustrukturyzowane dokumenty obsługiwane przez PEF to:

  • zamówienie dostawy,
  • awizowanie dostawy,
  • potwierdzenie dostawy,
  • faktura korygująca lub nota księgowa.

PEF – kogo dotyczy?

Dla wykonawców wprowadzono możliwość wystawiania i wysyłania ustrukturyzowanych faktur elektronicznych. Natomiast dla zamawiającego wprowadzono obowiązek odbioru od wykonawcy ustrukturyzowanych faktur elektronicznych przesłanych za pośrednictwem PEF. Pozostałe dokumenty obsługiwane na platformie są wymieniane między stronami na zasadzie dobrowolności.

Jak działa Platforma Elektronicznego Fakturowania?

PEF to darmowe narzędzie wspierające proces obsługi elektronicznych dokumentów w realizacji zamówień publicznych. Jak wygląda to w praktyce? Każdy podmiot gospodarczy, korzystający z PEF powinien zarejestrować i założyć swoje konto. Poza przesyłaniem elektronicznej faktury, strony mogą wykorzystywać Platformę do przesyłania również takich dokumentów, jak:

  • zlecenie dostawy (zamówienie),
  • awizo dostawy,
  • potwierdzenie odbioru,
  • faktura korygująca,
  • nota księgowa.

Założenie konta potrwa kilka minut. Rejestracji może dokonać przedstawiciel podmiotu bądź Zarządca Platformy PEF. W imieniu krajowego operatora PEF – konsorcjum PEF Expert zachęcamy do zapoznania się z naszą usługą. Więcej informacji na temat obowiązku wykorzystywania elektronicznych faktur w zamówieniach publicznych znajduję się na stronie www.pefexpert.pl

Peppol

Platforma Elektronicznego Fakturowania jest zintegrowana z siecią Peppol, co umożliwia szybkie połączenie z instytucjami publicznymi w całej Unii Europejskiej.

Informacje dodatkowe

  • Editel Polska realizuje usługi brokera PEF dla Ministerstwa Rozwoju i Technologii jako członek konsorcjum PEF Expert.
  • Gwarantujemy pełną integrację z Krajowym Systemem e-Faktur – KSeF.

Twoje korzyści

  • Zgodność z wymogami prawnymi
  • Przyspieszenie płatności dzięki ustrukturyzowanym danym cyfrowym
  • Umożliwienie odbiorcom faktur automatycznego przetwarzanie otrzymanych danych
  • Oszczędności dzięki zautomatyzowanym procesom
  • Zmniejsza potencjalne błędów
  • Wsparcie dla celów ESG – oszczędność m.in. papieru i energii

 

Activate Cookies
Old Browser