Austriacki dostawca motoryzacyjny i globalne łańcuchy dostaw

Computer-controlled production of an automotive supplier industry

EDITEL uruchamia inicjatywę mającą na celu połączenie austriackiego przemysłu dostawców motoryzacyjnych z globalnymi łańcuchami dostaw.

Według „Grupy Roboczej Automotive Supplier Industry”, około 900 austriackich firm pracuje bezpośrednio w branży dostawców motoryzacyjnych. Podczas gdy korzystanie z Elektronicznej Wymiany Danych (EDI) jest standardową praktyką wśród dużych dostawców dla koncernów motoryzacyjnych (OEM), niektórzy podwykonawcy jeszcze nie przyjęli tej technologii. Gerd Marlovits, dyrektor generalny EDITEL, dostawcy usług EDI, jest przekonany o potencjale tej technologii: „Nie będzie już możliwości obejścia EDI, ponieważ każde zakłócenie łańcucha dostaw będzie kolejnym argumentem za EDI” – powiedział. Jako partner techniczny wielu firm z branży motoryzacyjnej, EDITEL rozpoczyna obecnie kampanię uświadamiającą.

„Ogólnie rzecz biorąc, ponad 20 000 firm z różnych branż jest już podłączonych do naszego centrum danych eXite. Ostatnio zaobserwowaliśmy znaczny wzrost popytu ze strony branży motoryzacyjnej. W czasach problemów z łańcuchem dostaw, dostawcy motoryzacyjni coraz częściej chcą digitalizować swoje procesy łańcucha dostaw”, powiedział Gerd Marlovits, CEO EDITEL. Jednym z powodów jest to, że kwestia ta staje się coraz bardziej istotna wśród producentów OEM, a drugim jest to, że EDI zwiększa jakość danych, bezpieczeństwo planowania i efektywność kosztową w całym łańcuchu dostaw dla wszystkich zaangażowanych partnerów. EDI pozwala na elektroniczną wymianę dokumentów biznesowych, takich jak prognozy dostaw, awiza wysyłki, powiadomienia o odbiorze towarów i zamówienia.

„Nasza działalność w branży motoryzacyjnej odnotowała silny wzrost. Biorąc pod uwagę wysoki popyt, ten obszar jest dla nas priorytetem” – wyjaśnił pan Marlovits. Jako międzynarodowy dostawca usług EDI, EDITEL ma ponad 40-letnie doświadczenie we współpracy z renomowanymi korporacjami z sektora motoryzacyjnego (Toyota, Skoda, Panasonic, Alpine itp.). „W Austrii, gdzie istnieje wiele odnoszących sukcesy firm produkcyjnych w sektorze motoryzacyjnym, również obserwujemy rosnące zapotrzebowanie na profesjonalne rozwiązania cyfrowe” – wyjaśnia Gerd Marlovits.

Nie ma możliwości obejścia EDI

Biorąc pod uwagę precyzyjnie określone etapy produkcji, przemysł motoryzacyjny ma szczególnie wysokie wymagania dotyczące jakości danych, co jest motorem ciągłych innowacji. „Dla wszystkich firm, które mają bezpośrednią relację biznesową z producentem OEM, EDI jest istotną częścią ich codziennej pracy” – wyjaśnił pan Marlovits. „I ta tendencja stopniowo dociera do poddostawców, tak zwanych tierów” – powiedział ekspert.

Austriaccy dostawcy motoryzacyjni są ważnymi graczami na rynku

Jak wynika z danych dostarczonych przez „Working Group Automotive Supplier Industry”, 74% austriackich dostawców motoryzacyjnych to dostawcy tier-2, którzy dostarczają swoje produkty dostawcom tier-1. Dla kontrastu, 61% dostawców (również) dostarcza bezpośrednio do dużych producentów OEM, co czyni ich dostawcami tier-1. Firmy tier-1 są zazwyczaj dostawcami modułów i systemów, podczas gdy dostawcy tier-2 są zazwyczaj producentami komponentów. W zależności od modelu, do wyprodukowania samochodu potrzeba nawet 30 000 komponentów, dlatego nie dziwi fakt, że w proces ten zaangażowanych jest niezliczona liczba dostawców i podwykonawców. Ponadto, aby zapewnić bezpieczeństwo dostaw, komponenty są często kupowane od różnych dostawców i z różnych krajów.

Dostępnych jest kilka opcji połączeń

EDI jest również ważnym czynnikiem sukcesu w produkcji just-in-time, gdzie dokładne ilości części i komponentów są dostarczane w miarę potrzeb. To samo dotyczy produkcji just-in-sequence, gdzie sekwencja produkcji jest zaplanowana co do minuty ze wszystkimi dostawcami. „Idealnym sposobem na połączenie z logistyką zaopatrzenia jest integracja EDI z systemem ERP (Enterprise Resource Planning). „Małe firmy mają możliwość korzystania z portali internetowych, które spełniają wszystkie podstawowe potrzeby zaangażowanych partnerów biznesowych” – wyjaśnił Gerd Marlovits. Podczas bezpłatnego webinarium zaplanowanego na 7 kwietnia 2022 r. eksperci EDITEL wyjaśnią możliwości EDI, koncentrując się na wymaganiach dużych graczy w branży motoryzacyjnej.

Podobnie jak w poprzednich latach, EDITEL będzie silnie obecny na „Odette 2022” w Pradze. Międzynarodowa konferencja dla branży łańcucha dostaw w branży motoryzacyjnej odbędzie się w dniach 23-24 maja 2022 r. w Cubex Centrum w Pradze. Po raz kolejny przyciągnie wielu ekspertów branżowych z Austrii. Czeski przemysł motoryzacyjny jest jednym z największych w Europie Środkowo-Wschodniej i otrzymuje również dostawy od austriackich producentów komponentów i części samochodowych. Jednym z przykładów jest największy na świecie producent samochodów, Toyota, która posiada duży zakład produkcyjny w Czechach, obsługiwany przez jej spółkę zależną Toyota Motor Manufacturing (TMM). TMM jest wieloletnim klientem EDITEL, międzynarodowego dostawcy usług EDI z siedzibą w Wiedniu.

Prawa autorskie do symbolicznego obrazu iStockphoto, Zapp2Photo

Prosimy o aktywowanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki, aby móc w pełni korzystać z możliwości tej strony.
Obecnie korzystasz z przestarzałej przeglądarki, co może powodować luki w zabezpieczeniach i obniżenie komfortu użytkowania.
learn how to easily update your browser.