Komunikacja EDI w Kotányi

Wyzwanie

Kotányi wcześnie zaczął przygotowywać grunt pod działalność międzynarodową, która obejmowała bardzo złożone łańcuchy dostaw. Dziś firma tworzy dziennie około 3000 do 5000 zamówień, które należy zrealizować w ciągu 24 godzin. W Kotányi kluczowym czynnikiem sukcesu jest szybka i płynna wymiana danych biznesowych.

Austriacki pionier EDI

W miarę jak Kotányi szybko się rozwijał i stawał się coraz bardziej międzynarodowy, firma szybko dostrzegła potrzebę automatyzacji procesów zaopatrzenia w towary i ostatecznie zastosowania elektronicznej wymiany danych (EDI). Producent przypraw Kotányi był jednym z pierwszych użytkowników EDI w Austrii. Obecnie firma przetwarza około 250 000 transakcji EDI rocznie za pośrednictwem eXite, platformy EDI firmy EDITEL.

Jedną z wielu zalet jest to, że zamówienia (ORDERS) otrzymane do godziny 11:00 mogą zostać dostarczone jeszcze tego samego dnia, nawet jeśli zamówienia obejmują więcej niż 150 pozycji.

Jeśli chodzi o wykorzystanie elektronicznej wymiany danych w eksporcie (który stanowi 71 procent działalności Kotányi), firma jest również pionierem EDI. W sumie w ośmiu krajach (Austria oraz Niemcy, Czechy, Chorwacja, Węgry, Polska, Słowenia i Słowacja) Kotányi polega na firmie EDITEL w zakresie wszystkich działań związanych z elektronicznym przetwarzaniem zamówień.

Oprócz bieżących transakcji EDI, Kotányi okresowo współpracuje z działem wsparcia EDITEL, aby sprostać konkretnym wymaganiom klientów lub specyficznym wymaganiom dla danego kraju. W niedawnej przeszłości dotyczyło to na przykład przetwarzania faktur (INVOIC) i kredytów za pośrednictwem EDI na Węgrzech, podpisu elektronicznego w Czechach oraz wprowadzenia awizo odbioru (RECADV) dla SPAR w Słowenii.

„Ponieważ EDI działa tak płynnie z eXite, ledwo zauważamy jego obecność w naszej codziennej pracy. To, co zauważamy, to doskonała obsługa świadczona przez EDITEL w celu sprostania konkretnym wyzwaniom.” – Martin Lorenz, szef działu IT w Kotányi.

Wyrafinowane wsparcie dla zewnętrznych przedstawicieli handlowych

Jeśli chodzi o pracowników firmy, Kotányi jest również bardzo innowacyjny w obszarze EDI. Dobrym przykładem jest buyIT, portal zamówień online firmy EDI, z którego Kotányi korzysta dla swoich zewnętrznych przedstawicieli handlowych. Umożliwia realizację zamówień on-line jeszcze u klienta lub niedługo potem, przy użyciu komputera lub tabletu. Martin Lorenz podkreśla, że ​​korzyści płynące z buyIT nie ograniczają się do przetwarzania zamówień: „Dzięki temu nasi zewnętrzni przedstawiciele handlowi mają dobry przegląd bieżących zamówień, dzięki czemu mogą zapewnić naszym klientom najlepszą obsługę” – dodał.

Korzyści dzięki EDI w Kotányi

  • Bezproblemowe przetwarzanie 250 000 komunikatów EDI rocznie
  • Zamówienia realizowane w ciągu 24 godzin od zamówienia do dostawy
  • EDI w eksporcie: realizacja zamówień łącznie z ośmioma krajami
  • Bieżące wsparcie EDITEL dla specyficznych wymagań klienta
  • Proste, niezależne od miejsca i czasu rejestrowanie zamówień dla zewnętrznych przedstawicieli handlowych za pośrednictwem internetowego portalu zamówień buyIT

O firmie

Założona w 1881 roku w węgierskim mieście Szeged firma Kotányi jest jedną z odnoszących największe sukcesy firm rodzinnych w Austrii. Oprócz tego, że jest liderem rynku w Austrii, firma specjalizująca się w przyprawach należy również do czołowych marek na rynku w 20 krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Po zwiększeniu sprzedaży o 5 procent do poziomu 165 milionów euro w 2018 roku, Kotányi nadal się rozwija. Firma z siedzibą w Wolkersdorf w Dolnej Austrii zatrudnia około 570 pracowników.

Prosimy o aktywowanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki, aby móc w pełni korzystać z możliwości tej strony.
Obecnie korzystasz z przestarzałej przeglądarki, co może powodować luki w zabezpieczeniach i obniżenie komfortu użytkowania.
learn how to easily update your browser.